kalkan
video
Bir Bayram R羹yas覺

Özlem Güsar

Yalar覺 oldukça genç olduu için (asl覺nda bence pek genç deiller 40 yalar覺ndalar ama kendileri hala genç olduklar覺n覺 iddia ediyorlar) annem babamdan pek eski bayram hikayesi dinlemedim ama anneannem ve dedem ben küçükken hep bana eski bayramlar覺 anlat覺rlard覺. Onlar anlatmaya ben dinlemeye doyamad覺m y覺llarca. Sokaklara kurulan atl覺kar覺ncalar, el öpme sonras覺nda verilen bayram harçl覺klar, ceplere doldurulan bayram ekerleri ve daha neler neler.

襤ki gün sonra bayram ve biz gene bavul toplama tela覺 içindeyiz tatil için. Benim için bayramlar tatil ve seyahat demek, annemle babam çok çal覺t覺覺 için bizim ailemizde bayramlar tatile ç覺kmak demek. Büyüklerimizi de gitmeden önce ziyaret edip sonra telefonla bayramlar覺n覺 kutlamak geleneimiz. Bu tatillerden ikayetçi miyim? Her çocuk gibi tek bir cevab覺m var. Asla ! Doruyu söylemek gerekiyorsa herkese anlataca覺m bir rüya bayram yaamak istiyorum. Tüm bunlar覺 düünürken annemin bavulunu kapa ve yat art覺k yar覺n erken kalkmak laz覺m uyar覺s覺 ile kendime geliyorum, tatille ç覺kman覺n en sevmediim yan覺 bu erken yatmak, neyse tatil o kadar güzel ki buna da katlanmak gerek. Yata覺ma yatmamla uyumam bir oluyor heyecan içinde.

Havaliman覺 kap覺s覺ndan girerken okul arkadalar覺m覺 görüyorum, sevinçle onlara el sallarken baka arkadalar覺m覺, nas覺l yani biz okulla birlikte mi seyahate ç覺k覺yoruz bu bayram, etrafta hiç öretmen gözükmüyor ama. Dönüp arabadan inen babama bak覺yorum bir an, bavullar覺n yan覺 s覺ra kayaklar da indiriyor bagajdan. Bu i iyice içinden ç覺k覺lmaz hale geldi, biz s覺cak bir tatil bölgesine gidiyorduk hatta annem en az 3 kere hat覺rlatt覺 mayomu unutmamam için, bu kayaklarda neyin nesi. Rüya görüyor olmal覺y覺m, biraz sonra uyanaca覺m. Pasaport kuyruunda benimle ayn覺 tshirt’ü giymi yakla覺k 80-100 tan覺d覺k var etraf覺mda, arkadalar覺m, onlar覺n aileleri. Sözümona hep birlikte tatil için kayaa Avusturya’ya gidiyormuuz, anneme bak覺yorum omuzlar覺n覺 silkiyor ben de anlayamad覺m dercesine.

Uçaa hep birlikte biniyoruz, herkes tan覺d覺k olduu içi elenceli bir yolculuktan sonra iniyoruz hem de Münih’e. Yok can覺m bu rüya olsa bu kadar uzun sürmezdi deyip kendimi çimdikliyorum ama hala emin deilim.

Bir otobüs ve 3-4 minibüs bizi bekliyor havaliman覺nda yola ç覺kmak için. Minibüslerden birini babam kullan覺yor, çok eleniyor ve bizi de elendiriyor. Arada arkadan para vermeyenler var diye indireceim onlar覺 yar覺 yolda diye ba覺r覺yor. Yol boyunca ilerledikçe yemyeil yollar yava yava bembeyaz karla kaplanmaya bal覺yor, 襤stanbul’un kar görmeyen çocuklar覺 olarak seviniyoruz. O kadar kalabal覺覺z ki bir otele s覺m覺yoruz birkaç otele bölütürüyorlar bizi ama tüm oteller birbirine yürüme mesafesinde. Akam yemeinden sonra bir toplant覺 yap覺l覺yor, meerse biz bir kayak kamp覺na gelmiiz, anlad覺覺m kadar覺yla sadece Avusturya’n覺n deil dünyan覺n en iyi yar覺ç覺 yetitiren kayak kamplar覺ndan biriymi Austria Racing Camps. Beni en çok a覺rtan ise benim haricimde herkesin buraya geleceimizi biliyor olmas覺. Yar覺n sabah itibariyle balayacak kamp覺n kurallar覺 s覺k覺 hem de okul kurallar覺ndan bile daha s覺k覺.

Sabah kalk覺p kahvalt覺dan hemen sonra tamamen giyinmi olarak kayaklar覺m覺zla birlikte sabah sekizde otelin kap覺s覺n覺n önünde oluyoruz. Yakla覺k 20 dakikal覺k bir araba yolculuundan sonra kayaca覺m覺z yer olan Kuhtai’ye var覺yoruz. Zaten önceden belirlenmi kayak hocalar覺m覺z var, ya覺m覺za ve kayak tecrübemize göre 4-5 kiilik minik gruplar oluturuyoruz ve hocam覺z覺n peinden telesiyejlere biniyoruz. Hocam覺z bize kendini tan覺t覺rken yaad覺覺m覺n bir rüya olduuna kesinkes emin oluyorum. Robert Zoller Avusturya milli tak覺m覺na en genç kabul edilmi bir kayakç覺 olarak 8 y覺l FIS yar覺lar覺na kat覺lm覺 1984 y覺l覺nda Amerika’da FIS World Cup’ta Slalom dal覺nda alt覺n madalyas覺 olan biri ve daha da inan覺lmaz覺 önümüzdeki bir hafta boyunca benim hocam olacak. Bir dünya ampiyonu ile birlikte kay覺yorum, kimse inanmayacak, Allah’tan okul arkadalar覺m yan覺mda benim söylediklerimi dorularlar. Tüm sabah boyunca 覺s覺nma inileri yapt覺ktan sonra öle yemei için ara verdiimizde, Robert’i arkadalar覺ma anlat覺yorum, nedense beklediim gibi a覺rm覺yor kimse. Hep bir a覺zdan herkes kendi koçunu anlat覺yor, Bulgaristan ampiyonlar覺, Slovak milli tak覺m覺ndan hocalar, halen FIS yar覺lar覺nda master kategorisinde yar覺an Avusturyal覺 hocalar, hatta aralar覺nda Arjantin’den bile gelen koçlar var. Annem sizin hocalar kayak konusunda Birlemi Milletleri aratm覺yor diyor gülerek.

Kesinlike eminim art覺k bu bir rüya yoksa nerede görülmü kar üstünde bu kadar komik giyinen bir sürü insan. Yar覺 tulumlar覺n覺n üzerine bikini giymi k覺zlar, elindeki asas覺n覺 sallayan sar覺覺n bir eytan, Dallas’tan gelmi pembe kovboy apkal覺 bir baka kayakç覺, poposundaki beyaz minik ponponu ile sevimli tavan k覺z, hamamdan yeni ç覺km覺 gibi bornozla kar覺n üzerinde akrobatik hareketler yapanlar.

K覺yafet Balosu K覺yafet Balosu K覺yafet Balosu K覺yafet Balosu

facebook payla twitter payla Bu haber 12386 kez okundu.